Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo – to velja kot pribito!
Se še spomnite koliko ponovitev neke aktivnosti ste včasih potrebovali, da je nastalo to s čimer ste bili zadovoljni – npr. pletenje kape, izdelava voščilnic za vaše prijatelje, peke orehove potice, enostavna vožnja s kolesom… ali pa učenje pesmice na inštrument.
Torej dragi starši, otroci in vsi , ki sedaj vadite na svoj inštrument in nenehno pogleduje skozi okno ali na uro, ki bo pomenila konec vaje…
Vsak začetek je po navadi težak, a če imamo lastno željo, da se nekaj naučimo, bomo zato pripravljeni ne glede na čas, ki ga bomo porabili, vztrajno vaditi.
Strokovno temu rečemo, da imamo notranjo motivacijo, našo lastno željo, da dosežemo zastavljeni cilj.
Ko to dosežemo občutimo ob tem neizmerno zadovoljstvo, da nam je uspelo. Ob tem smo ne le ponosni sami nase, temveč nas žene želja po učenju še težjih stvari.
In tako iz glasbenika nastane profesionalni glasbenik.
Torej brez vaj tega ni mogoče doseči. Lahko sicer igramo le zaradi veselja do inštrumenta in skladbic, ki so nam všeč, a tudi za te potrebujemo nekaj časa, da se jih naučimo.
Vsak od nas si želi kakšne pohvale za dobro opravljeno delo. Takšne pohvale nas opogumijo in spodbujajo v našem nadaljnjem delu. Nekateri potrebujejo več spodbud in naše prisotnosti ob vajah, drugi manj.
Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo – MLAJŠI OTROCI
Kako pa je s tem pri otrokih?
Štiri in petletni otroci pogosto še nimajo dovolj razvite notranje motivacije, ker ne vedo, kaj pričakovati.
Poleg učitelja imajo starši v teh primerih večjo moč za dajanje pozitivnih spodbud ob vajah. Hkrati tako navajamo otroka na opravljanje vsakodnevne vaje inštrumenta kot rutine v domačem okolju, ki jo otrok kasneje pridobiva tudi ob reševanju šolskih domačih nalog. Rutina je pri tem zelo pomembna!
Pri mlajših otrokih naj vaje potekajo preko iger in zanimivih zgodb s pogostimi pohvalami tudi ob najmanjšemu napredku. Pri starejših otrokih pa bo vaša prisotnost ob vajah še dodatna spodbuda otroku za napredovanje v težavnosti zaigranih skladb. Kljub temu pa to ne pomeni, da moramo biti z otrokom ves čas.
Prav tako je pomembno, da se v pravem trenutku tudi umaknemo in damo otroku možnost oz. ”prostor”, da stvari naredi sam in se tako nauči samostojnosti. Včasih je dovolj, da smo le prisotni in v tišini spremljamo, kaj in kako otroci delajo in jih n akoncu pohvalimo, vsekakor pa ne naredimo namesto njih. To jim velikokrat največ pomeni.
Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo – PRAKTIČNI DEL
Za lažjo motivacijo otrok smo pripravili nekaj predlogov za igre.
- Starši si lahko izmislijo zgodbo o nekem inštrumentu in se z otrokom igrajo igro poslušanja in igranja na inštrument tako, da ko v zgodbi omenijo inštrument, ki ga otrok igra, ta prične vaditi snov. Začnemo z nekaj takti nato večamo število zaigranih taktov.
- Igra Zdaj ti, zdaj jaz, pa naj izgleda takole: najprej naj otrok zaigra določeno snov, nato morate vi kar je zaigral zapeti- smeha ne bo manjkalo!
- Igra Nastop lahko poteka tako, da si z otrokom naredite oder za nastop, vi boste poslušalec, otrok pa glasbenik. Nastop lahko vsakič posnamete in si ga kasneje skupaj ogledate.
- Igra učitelj – učenec. Otrok naj se igra, da je učitelj in naj vas (ali kasneje svoje igračke) poskuša nekaj novega naučiti. Z razlago in demonstracijo pa bo tako mimogrede ponovil vse napotke, ki jih mora upoštevati.
Učitelji bomo v prijaznem in spodbudnem okolju najboljši motivatorji za napredek otroka, ki pa brez podpore staršev ne bo takšen, kot bi lahko bil.
Zato je podpora in spodbuda v obliki pohval ter našem navdušenju ob veselju, ki ga otrok doživlja, ko mu uspe zaigrati neko skladbo, brez obljubljenih nagrad na vseh ravneh, za otroka tako zelo pomembna.
Sam proces je po navadi pomembnejši od rezultata, zato naj bo ta proces ob naši in vaši pomoči zabaven in otrokova notranja motivacija bo potekala dlje časa in bo kakovostnejša!
Vse, kar morate vedeti o glasbeni šoli in o posameznem instrumentu, si lahko preberete v BREZPLAČNEM glasbenem priročniku, ki si ga lahko prenesete TUKAJ.