Mobilna verzija spletne strani še ni na voljo.

Veliko glasbenikov popularne glasbe, ki so idoli našim mladostnikom, ni dobrih le zaradi svojega izrazitega glasbenega talenta, ampak je v ozadju tudi dobra glasbena osnova in veliko vaje.

Predstavljajte si, da si želite zašiti neko preprosto oblačilo…

Brez kakršnegakoli  predznanja, poznavanja stroja, materialov iz katerih boste šivali, ipd., boste izgubili vso veselje še preden bi sploh zares vedeli, kaj morate narediti.

Z dobrim inštruktorjem oz. tečajem pa boste veselje do šivanja najverjetneje le še dodatno pridobili in posledično želeli šivati tudi vedno težje stvari, saj vam bo le to v izziv. Pri glasbi je zelo podobno.

Otroci v današnjem času, bi radi le za sprostitev in svoje veselje obiskovali pouk nekega inštrumenta. Starši jim to seveda želimo omogočiti, a pozabljamo na nekatera dejstva:

  • če zadeve ne delamo dobro, tudi zadovoljstva v njej nimamo;
  • ničesar se ne moremo naučiti dobro, če ne postavimo trdnih temeljev oz. osnov;
  • če v nekaj nismo zares prepričani, tega ne bomo želeli pokazati drugim (npr. nastopi), ali pa bomo takšne predstavitve dojemali kot velik stres.

Zato je zelo pomembno, da otroke spodbujamo k njihovim željam, a se hkrati tudi zavedamo, da vsaka stvar ne bo le čisto veselje, ampak bo zanjo potrebno tudi veliko truda, vaje in motivacije.

Le tako lahko pričakujemo dober rezultat in posledično vedno več notranje motivacije in zadovoljstva, tudi ob vsakem manjšem uspehu. Da bo učenje potekalo čim manj stresno in s čim več zadovoljstva pa je pomembno, da otroku izberete takšnega mentorja oz. šolo, ki mu bo le to omogočila.

Zakaj je glasbena teorija v resnici izjemna posredna motivacija?

Za dobro glasbeno osnovo je nujno, da se spoznamo z vsemi temelji glasbe, kamor spadajo:

  • dobra osnova tehnike na inštrumentu,
  • dobro poznavanje not in ritma (osnove glasbene teorije),
  • sodelovanje z drugimi inštrumenti in prilagajanje (korepeticije, komorna igra in orkester)
  • medsebojno druženje in povezovanje z vrstniki (skupinski pouk teorije ipd.).

Pouk glasbe, ki poteka v smeri razvoja dobrih temeljev, mora vsebovati:

  • INDIVIDUALNI POUK INŠTRUMENTA

Vsak človek je drugačen, ima drugačne fizične predispozicije in zato zahteva tudi drugačno obravnavo. In le, če je pouk zasnovan individualno, se lahko učitelj v celoti posveti učencu, dela v njegovemu tempu, ga spodbuja in išče tehnične vaje, ki mu bodo pri njegovem razvoju še najbolj koristile.

  • NAUK O GLASBI OZ. SOLFFEGGIO

Nas seznani z osnovami glasbene teorije (note, ritem), ter pomembno sodeluje pri razvoju posluha, ritma in drugih glasbenih sposobnosti (npr. razumevanje glasbenega zapisa). Prav tako pa se pri pouku učenci še dodatno povežejo s sovrstniki, kar pa je za njih in njihovo motivacijo lahko bistvenega pomena.

  • KOMORNO IGRO, ZBOR ALI ORKESTER (odvisno od posameznika, v povprečju pa od 4. leta učenja dalje)

Gre za skupinsko muziciranje, ki nas nauči prilagajanja skupini in natančnega branja not, hkrati pa tudi tega, da je vsak posameznik v skupini zelo pomemben člen. V komorni igri, zboru oz. orkestru uporabljamo znanja, ki smo jih pridobili pri pouku inštrumenta in nauka o glasbi, zato se v takšne zasedbe običajno vključimo, ko že imamo nek nivo znanja. Z nastopi še dodatno pridobivamo prakso in suverenost v javnem nastopanju, marsikomu pa pomagajo tudi pri premagovanju treme, ki je je v skupinskem muziciranju običajno manj kot v solističnem.

Zanimivost!
Le nekaj imen glasbenikov popularne glasbe, ki so klasično izšolani (na akademiji za glasbo):

  • Lady Gaga
  • Psy
  • David Bowie
  • John Mayer
  • Luka Šulič in Stjepan Hauser – 2Cellos
  • Elton John
  • Aretha Franklin
  • Stevie Wonder
  • Sarah Brightman
  • Adam Lambert
  • Kyle Gass

P.S.: Prav vsi izmed njih so obiskovali tudi pouk glasbene teorije. ????

Vse, kar morate vedeti o glasbeni šoli in o posameznem instrumentu, si lahko preberete v BREZPLAČNEM glasbenem priročniku, ki si ga lahko prenesete TUKAJ.

Stopite v stik z nami
Vpis v glasbeno šolo
Vodnik za starše
Inštrumenti