Mobilna verzija spletne strani še ni na voljo.

Učenje v predšolskem obdobju poteka le preko notranje motivacije otroka (preko igre), in želje po pripadanju neki skupini (v predšolskem obdobju je to družina in bližnji) oz. preko posnemanja vzornikov (staršev).
Glede na razvoj možganov v predšolskem obdobju lahko pričakujemo, da se bo otrok največ naučil na stvareh, ki ga motivirajo, zabavajo in, kjer mu ne bo dolgčas. Vztrajnost, ki jo imamo odrasli, je torej otrokom pred vstopom v šolo tuja.

Za neko dejavnost »učenja« ima predšolski otrok dobro koncentracijo povprečno 10 minut, kar pomeni, da moramo otroka za isto stvar voditi preko različnih iger in nalog, da le to tudi osvoji.
V kolikor mislite, da bo otrok nekaj naredil ali se naučil, zaradi zavedanja posledic, se motite, saj se ta del možganov razvije šele okoli 6. leta starosti.

Seveda se otroku da privzgojit nekatere delovne navade (npr. umivanje zob, pospravljanje igrač,…), a le tega ne bo delal zavedno, ampak priučeno.  

Zato je največ, kar starši lahko damo otrokom v predšolskem obdobju in bo dober temelj tudi za kasnejše šolsko obdobje:

– da naučimo otroka samostojnosti in občutka dolžnosti (otrok naj sodeluje v vsakdanjih opravilih),
– da ne delamo stvari namesto otroka ampak vztrajamo in ga spodbujamo (vztrajnost je dober zgled),
– da spustimo pričakovanja do otroka v predšolskem obdobju (ni pomembno kako uspešen bo na nekem področju, važno je, da poizkusi kaj mu leži, kaj ga zanima),
– da so dejavnosti, v katere vključimo otroka, izbrane zelo premišljeno in ne zgolj zato, da si pridobimo kakšno dodatno uro prostega časa oz. varstva.

Predšolske interesne dejavnosti – smiselne ali ne? Kaj pa predšolska glasbena vzgoja?

Pomembno je, da predšolsko glasbeno vzgojo otrokom nudimo na način, ki ne pomeni zgolj petje in igranje na instrumente. Učna ura naj bo premišljena, razdeljen na več pedagoških sklopov, preko katerih otroku v približno 10 minutnih intervalih vzdržujemo motivacijo za učenje določene snovi.

V celem šolskem letu otroci tako, na primeren način in predvsem skozi igro, spoznajo osnovne glasbene izraze (note, violinski ključ, dinamiko,…) in predvsem instrumente, ki se jih v Sloveniji lahko učijo.

S petjem in plesom krepijo posluh in ritem, preko kreativnih delavnic (zadnjih 10 minut pouka), pa krepijo še fino motoriko (ki je osnova za igranje vseh instrumentov). Tako ob koncu ponovijo kar so se čez uro naučili in domov ponosno odnesejo čisto svoj unikatni izdelek.

Vse, kar morate vedeti o glasbeni šoli in o posameznem instrumentu, si lahko preberete v BREZPLAČNEM glasbenem priročniku, ki si ga lahko prenesete TUKAJ.

Stopite v stik z nami
Vpis v glasbeno šolo
Vodnik za starše
Inštrumenti